IziDoc
Meniu
Wellbeing-ul angajaților devine și mai relevant.

Wellbeing-ul angajaților devine și mai relevant.

În noul mod de lucru, angajaţii lucrează mai mult de acasă. Ne-am obişnuit deja şi ştim că va dura, în primul rând din motive de protecţie a sănătăţii. Ceea ce mai aduce nou însă această situaţie, este creşterea nevoii de retenţie a angajaţilor. Din cauza activităţii exclusiv online, piaţa muncii devine una internaţională pentru angajaţi, ei putând să înlocuiască angajatul local. În acest context, orientarea spre wellbeing-ul acestora poate face diferenţa.

Oferirea de beneficii medicale angajaţiilor era extrem de apreciată şi înainte de Covid-19, însă în această perioadă, caracterizată de incertitudine şi risc de afectare a sănătăţii, este extrem de importantă. Nu doar atât, dar prevenţia devine esenţială pentru a evita complicaţiile şi creşterea expunerii.

Dacă pentru sănătatea generală este ideal să ne facem setul de analize anual recomandat şi să le discutam cu medicul de familie, pentru sănătatea orală un consult stomatologic şi un detartraj anual pot face diferenţa între intervenţii minore sau chiar deloc, şi tratamente costisitoare din cauza cariilor netratate. Pe lângă cariile netratate, aproape jumatate dintre persoanele de peste 30 de ani au un risc crescut de a dezvolta parodontoza, afecţiune care poate duce la pierderea dinţilor în timp. Nu doar atât, dar pierderea concentrării, durerea, frustrarea, costurile ridicate şi timpul necesar remedierii problemelor afectează angajatul care nu a fost direcţionat spre prevenţie.

Specific perioadei în care ne aflăm este creşterea gradului de stres, care se poate combina cu un consum mai mare de dulciuri, băuturi carbogazoase, alcool sau tutun, cauzând o evoluţie mai rapidă a afecţiunilor orale. Parodontoza este asociată ca efect în diabet şi boli cardiovasculare, co-morbidităţi care cresc riscul de spitalizare la infectarea cu Covid-19. Impactul social al Covid-19 este cu atât mai mare pe parte de sănătate mentală, creşterea incidenţei stresului, anxietţii, depresiei şi singurătăţii fiind asociate cu creşterea eroziunii, cariilor şi parodontozei, pe un fond de scădere a interesului pentru propria sănătate ca şi consecinţă.

Aici intervine rolul angajatorului, de a-şi proteja angajaţii pe de o parte, promovând prevenţia, şi de a-i face să se simtă protejaţi pe cealaltă parte. Acest lucru poate avea un impac important asupra retenţiei angajaţilor. 

Retenţia angajaţilor în această perioadă înseamnă costuri reduse de recrutare, productivitate mai mare din partea unui angajat existent, senzaţie de stabilitate în echipă şi focus pe ceea ce contează, adică pe business.

Soluţia IziDoc oferă angajatorilor un instrument suplimentar de retenţie, cu focus pe sănătatea orală a acestora. Angajaţii au libertate de alegere dintr-o reţea largă de parteneri stomatologici, atent selectaţi, îşi aleg uşor medicul dentist potrivit prin filtre şi informaţii relevante, şi beneficiază de servicii gratuite şi reduceri de până la 30%.

 

Wellbeing-ul angajaților devine și mai relevant.